App mérés – Így mérünk mi


App mérés létrehozásakor is igaz – talán közhelyesen hangzik -, hogy minden applikáció saját mérési tervet igényel. Persze lehet sok közös pont hasonló appok között, de a kiindulni mindig az adott cég üzleti céljaiból kell:

  • Mik a rövid, közép és hosszú távú célok?
  • Ezen céloknak mik a mérőszámai (elvonatkoztatva attól, hogy az adott mérőszám mennyire mérhető Google Analytics for Firebase-el)
  • Milyen egyéb mérések segíthetik az app fejlődését?
  • … ide értve olyan mutatókat, amelyek nem feltétlenül az üzleti eredményt, hanem például az app használhatóságát mérik?

Fontos tehát tervezni és első sorban az üzleti igényekhez igazítani (itt is) a mérési tervet.

Számos applikáció típus létezik tehát, nézzünk meg néhány gyakori kategóriát.

Ecommerce app mérés

Ecommerce App AnalyticsEgy ecommerce applikációnál a hagyományos webshop funkciókon túl megjelenhetnek loyality programok, útmutatók, tanácsok a felhasználók számára. Nem csak azért érdekes ezek mérését tökéletesre hangolni, mert ezzel igazolni vagy épp cáfolni tudjuk ezen funkciók létjogosultságát, de az ezekből képzett közönségek nagyszerű lehetőséget biztosítanak arra, hogy push üzeneteinket, A/B tesztjeinket csak az arra leginkább affinis közönségnek célozzuk.

További részletek

 

Játék app mérés

Game App AnalyticsJátszani nem csak jó, de igen csak jövedelmező is lehet, főleg, ha az előre haladás során a rövidebb utak, az extrák mind megfelelően be vannak árazva. De hogy pontosan az előre megtervezett játékmenetben valójában hol is akadnak el a játékosok, hogy hol lehet igazán szükségük egy prémium segítségre, azt csak részletes méréseken keresztül tudhatjuk meg igazán. Ráadásul ez a lemorzsolódás akár az app letörléséhez is vezethet, így mindenképpen fontos lehet a bevétel mérésén túl azt is látni, hol lehet szükség apróbb vagy épp nagyobb módosításokra.

További részletek

Konferencia app mérés

Conference App AnalyticsNapjainkban egyre több konferenciához készül mobil applikáció. Különlegességük az igen csak rövid életút, épp ezért kritikusan fontos, hogy minden részletre előre gondoljunk. Ha bármi kimarad, azt már utólag pótolni nem lehet és akár 1 évet is várni kell a következő “bevetésre”. Ha viszont ügyesek vagyunk, rengeteg információt gyűjthetünk, aminek alapján a következő konferencia alkalom még sikeresebb lehet.

További részletek

Egyéni app mérése

Természetesen a fenti mobil app típusok csak példák, számos más egyedi app készül világszerte, ezekhez is mind megtalálható a megfelelő és üzletileg is hasznos mérési terv.

Írj nekünk és segítünk beállítani