Google Analytics for Firebase


A Google Analytics for Firebase a Firebase platform saját analitikai megoldása. Bár nevében ott a Google Analytics, működésében jelentősen eltér a weben megszokottól. Talán nem is annyira véletlen, hogy ezt az elnevezést csak nem túl régen vette fel és sokáig egyszerűen Firebase Analytics néven volt ismert.

Google Analytics for Firebase

 

Fontos különbségek

Screenview vs Pageview

Weben elsődlegesen oldalmegtekintéseket (pageview) mérünk, amihez opcionálisan események mérését is beállíthatjuk (például egy gombra kattintást vagy egy beágyazott videó interakcióit) Firebase mobil app mérések során teljesen az esemény mérések vannak a fókuszban: az app első indítása egy eszközön, egy appon belüli fizetés, fontos elemek használata egy-egy képernyőn, stb. Ezen események egyik kitüntetett eleme a képernyő megtekintés vagy screenview, amit a Firebase automatikusan mér

Riportok

A Google Analytics for Firebase riport készlete teljesen eltér a webes Google Analytics riport készletétől: kevesebb riport érhető el és azok első sorban a felhasználókra és azok folyamataikra fókuszálnak, míg ezzel szemben a webes riportok (jelenleg még) a felhasználók munkameneteiről szólnak

További adatok

Weben egyéni dimenziókkal és mutatókkal tudunk további értékes adatokat rögzíteni a felhasználókról (például lifetime value, user level, stb), Firebase Analyitcs esetében ezt felhasználói attributumok rögzítésével tudjuk megoldani, illetve a mért eseményekhez rögzített esemény paraméterek segítenek pontosítani, mi is történt pontosan az app használata során

Hozzáférés a nyers adatokhoz

Jelenleg a teljes, nyers adathalmaz ingyenesen exportálható Google Big Query-be, ami a Google felhős adatbázis kezelője. Adatbányászoknak ez maga a Kánaán, továbbá a Big Query jól integrálható programozott módon saját adatbázisokkal, amellyel a felhasználói viselkedés további részletgazdag elemzésre van lehetőségünk.

Google Tag Manager integráció

A weben megszokott Google Tag Manager funkciók egy része elérhető Firebase felhasználók számára is, így például könnyedén integrálhatók AdWords konverziós kódok, classic vagy legacy Google Analytics app mérések és bizonyos 3rd party szolgáltatók kódjai is.

Google Ads és Display&Video 360 integráció

Akik már hirdettek mobil applikációt Google Ads vagy Display&Video 360 segítségével, pontosan tudják, hogy főleg egy iOS applikáció konverzióinak mérése meglehetősen körülményes procedúra lehet. A Firebase integrációja ezekkel a termékekkel viszony olyan mély, hogy a fiókok összekapcsolásával a konverziónak jelölt Firebase események könnyedén importálhatók kampány konverzióként ezekbe a hirdetési rendszerekbe. Csak néhány kattintás az egész.

A JabJab Online Marketing segít haladó szinten beállítani a megfelelő méréseket. Legyen szó ekereskedelmi applikációról, konferencia appról, játék applikációról vagy teljesen egyedi fejlesztésről, segítünk feltérképezni a teljesítmény értékeléséhez szükséges mutatókat, beállítani az ehhez szükséges méréseket és segítünk kiértékelni az eredményeket.

Írj nekünk még ma